21. pro 2013.

Gotovo 50 posto ljudi na granici siromaštva.

P
rema podacima Svjetske banke, oko 48 odsto stanovništva u BiH živi na granici siromaštva, dok je 18 odsto ispod linije koja označava kritično stanovništvo. Zvaničnih podataka bosanskohercegovačkih institucija, međutim, nema, kao ni državne strategije za borbu protiv siromaštva. 

Najugroženija su djeca, stari, osobe sa invaliditetom, povratnici i Romi. Iako većina izvještaja govori da u BiH nema gladnih ljudi, pričali smo sa nekim penzionerima koji kažu da su toliko siromašni da često nemaju šta da jedu.
„Ležim i plačem, pa mi dođe muka od gladi. Svašta ne smijem jesti. Pa mi onda gorčina dođe da me utuši glad. Ja trebam nešto da pojedem fino, pa da mi malo dođe onaj kuvet, ali nemam. Lijekove mi daje, ne daje mi hljeba da se najedem“, kaže penzionerka koja je jedna od, kako se procjenjuje, više od 48 posto siromašnih ljudi u Bosni i Hercegovini.

Jedno od istraživanja Razvojnog programa Ujedinjenih naroda pokazuje da je, uprkos stabilnom ekonomskom rastu tokom protekle decenije, siromaštvo široko prisutno, pri čemu gotovo jedno od pet domaćinstava u BiH živi ispod granice siromaštva.

Prema nekim drugim procjenama, kada se u obzir uzmu svi parametri, u BiH živi preko milion siromašnih ljudi. Ipak, stvaran broj niko ne zna, jer domaće institucije nisu radile statističke podatke od 2007. godine.

Na konferenciji povodom obilježavanja Međunarodnog dana borbe protiv siromaštva moglo se čuti da Bosni i Hercegovini, pored podataka, nedostaju i ciljane mjere za sprječavanje siromaštva.

Nema komentara:

Objavi komentar